Hemma igen

Nu var man hemma igen efter utflykten till K. Han börjar få det riktigt fint i lägenheten nu, eller iallafall i vardagsrummet. Köket och sovrummet innehåler fortfarande inte särskilt mycket möbler. Anledningen? Jo han har köpt en säng på ett ställe och de har lovat att köra hem den åt honom. På måndagen eller tisdagen skulle de leverera den. Men måndagen gick, tisdagen gick och ännu ingen säng. Sen blev det onsdag (igår) och jag åkte dit eftersom sängen skulle komma då, men tror ni det kom någon säng eller?! Nej vi fick sova på sofforna hela natten! Visserligen var K en gentleman och lät mig sova i 3-sitssoffan, medan han själv sov i 2-sitsen, men ändå! Jag blir förbannad när jag tvingas sova i en soffa för att någon jävla affär inte håller vad de lovat!! Hade funderingar på att sova över där inatt också, men när K ringde dem strax innan fem och frågade var sängen var (de hade för övrigt lovat att ringa honom klockan två, vilket de inte hade gjort) så sa de att den KANSKE skulle komma i morgon. Då åkte jag hem, en natt i soffa räcker. Vaddå kanske?! Den skulle ha kommit redan på måndagen liksom. Ska man vara tvungen att själv åka och hyra en jävla släpkärra när man bliit lovad hemkörning!! Jag säger bara en sak. Tur för den där affären att det är K och inte jag som köpt sängen. Jag skulle ha åkt dit för längesen och skällt ut dem. Och kommer den nu inte i morgon så får han ju vara utan säng hela helgen. Och HUR kul är det på en skala?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0