En kvart om dagen

image1163


Träna en kvart om dagen med Paolo Roberto

K köpte den här boken i lördags. En kvarts träning om dagen låter ju nästan löjligt. Iallafall om det ska leda till att man ska komma i toppform, men jag måste säga att jag tror stenhårt på Paulos koncept!
I boken finns flera olika kvartar. K körde på Medel och jag på Nybörjare 1 och det var faktiskt riktigt jobbigt. Man tror nästan inte att man ska bli så trött och slut i musklerna på bara en kvart, men det blir man!
Gör man bara det här varje dag så tror jag absolut att man kommer bli mycket mer vältränad. Jag kommer iallafall att ha träningsvärk i morgon. Haha.

Det bästa med boken är att det är så mycket bilder i den. Alla övningar är förklarade och graderade i svårighetsgrad.

Köp den här om du vill få träningsvärk, jag rekommenderar den starkt.

"15 minuter till toppform!

Visst kan du komma i form utan att helt lägga om ditt liv. Paolo Roberto visar att en kvart om dagen är allt du behöver för att komma i toppform. Paolo presenterar här mer än 50 effektiva övningar där du använder den egna kroppen som motstånd. Du kan därmed utföra dem var och när som helst. Här finns åtta kompletta "kvartar" för alla nivåer så att du kan utmana dig själv och ständigt utvecklas oavsett hur tränad du är i dag.


Inspirerad av de kampsporter han har utövat har Paolo Roberto satt ihop ett effektivt hemträningsprogram med övningar som har hjälpt honom behålla toppformen trots att han i dag är småbarnsfar och egen företagare. Dessa övningar presenterar han i denna roliga och inspirerande träningsbok. Paolo både uppmuntrar och skäller på dig - han är kort sagt den perfekta träningskompisen.

Paolo Roberto är en av Sveriges mest framgångsrika kampsportare. Han är flerfaldig svensk och nordisk mästare i Taekwondo, svensk mästare i kickboxning och har som professionell boxare erövrat två titlar. I dag har han lagt handskarna på hyllan och jobbar bland annat med tv, ofta som programledare eller debattör. Han är också en uppskattad föreläsare i ämnena kost, hälsa och företagande. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0