Åldern spelar roll

Någon mer än jag som har sett femmans nya program? Jag kommer inte ihåg vad det heter, men det är typ som Bachelor, men killen är 30 och kvinnorna är antingen i 20- eller 40-årsåldern. Programidén är typ att visa att åldern inte har nåon betydelse för att om man blir kär så blir man. Nu har ju jag ingen direkt erfarenhet av detta då jag aldrig varit kär i någon som varit varken väldigt mycket yngre eller äldre, men jag tror absolut att åldern spelar roll!
Jag tror att det är svårt att vara på samma nivå om man befinner sig på väldigt olika stadier i livet. Jag tror att den äldre personen lätt kan ta på sig rollen som "den vuxne" och förståndige och det är nog svårt att få ett jämnlikt förhållande då. Jag tror inte att jag skulle vilja att min kille var 30 år om jag själv var 48. Förstå hur gammal man skulle känna sig i hans sällskap. Jag tror att man måste vara väldigt säker på sig själv och sitt utseende i en sådan situation annars börjar man nog oroa sig för att han spanar in yngre, snyggare kvinnor när man själv börjar få rynkor och hängbröst. Jag tror också att för att det ska fungera så måste nog den yngre mannen vara väldigt mogen. Annars tror jag inte att det funkar på det mentala planet.

Eller har jag helt fel? Någon som har erfarenhet av förhållande med en yngre/äldre partner? Och då menar jag inte ett eller två års skillnad, utan mer.


image1048

Kommentarer
Postat av: L i n d a . B l o m

Kul att se en design jag gjort på listan ; )

2008-01-02 @ 22:58:35
URL: http://lindaslya.blogg.se
Postat av: Duesnyggast

Linda: Utan din design hade jag aldrig kommit upp på listan :)

2008-01-02 @ 23:08:12
URL: http://www.duesnyggast.blogg.se
Postat av: hannahsthlm

Nopp..ingen erfarenhet av stora ålders-differenser....Det är nog inget för mig direkt..men man ska aldrig säga aldrig,förståss :P!

2008-01-03 @ 02:13:08
URL: http://hannahsthlm.blogg.se
Postat av: Duesnyggast

hannahsthlm: Nej visst är det så. Man kan väll egentligen aldrig veta hur man skulle reagera förrän man själv hamnat i den situationen. Men jag tror inte att jag skulle bli intresserad av någon som var väldigt mycket äldre/yngre än mig.

2008-01-03 @ 11:01:37
URL: http://www.duesnyggast.blogg.se
Postat av: Josefine, den söta lillasystern

Age of love heter det. Plus att jag mer än gärna skulle ha en 30årig snygging vid min sida när jag är 48;P

2008-01-03 @ 18:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0