The condemned

Kollade precis klart på en film som jag tidigare bara sett halva.
Den handlar om ett gäng dödsdömda brottslingar som placeras på en liten ö ute i Stilla havet elelr något sådant.
Sen har de 24 timmar på sig att döda varandra och den sista som blir kvar ska släppas och bli en fri man. Alla har en bomb runt fotleden som exploderar om de är mer än en kvar efter 24 timmar så de har inte direkt något val.
Allting filmas och sänds live på internet.

image308

   


Det låter rätt brutalt och det var filmen också, väldigt amerikansk film, våld, våld, explosioner, svek och lite kärlek.
Ska jag vara ärlig så lät jag bli att kolla stundtals när det blev lite väl blodigt, men däremellan så tyckte jag att det var en bra film. Helt klart sevärd.
Det värsta är väl att om något sånt här skulle visas på riktigt så skulle säkert massor av folk kolla på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0