Bambi på armen?

image155

image156

Yves Saint Laurents omtalade Mombasa-handväska som har rådjurshorn som handtag.
Sågs nyligen hängande på Jessica Simpsons arm.
Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka om denna väska. Eftersom jag använder skinnjacka, skinnstövlar och skinnväskor så är jag fel person att fördömma en sån här produkt. Samtidigt så hoppas jag att de inte dödar djur enbart för att göra handväskor av dem?
Men om jag inte har helt fel så tappar rådjuren sina horn då och då? Och om så är fallet och dessa förbrukade horn används i detta syfte så ser jag ingen anledning att klaga. Varken för mig eller för någon djurrättsaktivist.
Särskilt snygg tyckte jag inte den var iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0