Jag har skavsår på ryggen

Min bh (egentligen sportbh) som jag har haft på mig idag har gett mig feta skavsår på ena sidan av ryggen. Det gör faktiskt ganska ont om jag ska vara helt ärlig.
Hovslagaren har varit här nu iallafall och verkat 6 av våra hästar (fång-hästen och fölet slapp undan).
Den ena av dem är ju helt omöjlig att fånga i hagen så jag fick gå dit igen efter att alla andra hästar var inne och muta henne med en massa godis. Sen fick jag lov att bada också eftersom hon gömt sig på ett ställe som man måste passera en bred bäck för att komma till, och bäcken är upp till knäna på mig ungefär så det vara bara att glatt vada över. Jättehärligt med vattenfyllda gummistövlar, verkligen...
Inte nog med det utan samtliga hästar hade dessutom smyckat sig med kardborrar från topp till tå. Alla som sett en häst som ser ut så förstår att det är fruktansvärt tidsödande att plocka bort dem, så det var alltså vad jag fick syssla med i ungefär två och en halv timme. + att när vi släppte ut hästarna igen så hade de förstås bajsat minst två högar var under den korta tid de var inne. Bara för att jävlas kändes det som himla hästar!
Men nu är det alltså klart, boxarna är mockade och jag sitter här nyduschad och luktar gott insmord i bodylotion.
Ska äta snart också. Känner mej rätt trött, men först måste jag ta hand om mina dyngsura och jätteleriga byxor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0