Jag är helt slut

Verkligen helt slut. Och mina fötter gör så ont att det värker långt upp i vaderna. Detta har verkligen varit den jobbigaste helgen på länge. Usch vad jag har fått slitit. 12 timmar igår och 7 idag utan raster med undagtag i går då jag åt i 10 minuter vid tre eller så. Jag har verkligen så fått nog av den där branschen. Tyvärr har jag redan lovat att jobba nästa helg också, men efter det så tänker jag bara acceptera bartenderjobben. Jag bryr mig inte om vad jag får för jobb, bara det blir något stillsamt där man slipper flänga omkring och lyssna på alla fulla idioter. Värst igår var en kille som sa fläskfitta istället för fläskfilé. Jag blev så förbannad så att jag bara ville nita honom med en rak höger rätt i nyllet. Ända anledningen till att jag lät bli var att det var första dagen på ett nytt ställe. Hade det hänt någon annastanns hade det varit annorlunda.
Dock var det ganska skönt att få 1900 rakt i näven när jag skulle ge hem idag. Då kändes det plötsligt lite mer värt det. Nu tar jag igen mej med lite marknadsgodis som min snälla syster köpte till mig idag. Supergoda. Lovar att blogga en massa i veckan för att kompensera för denna helg då det ekat tomt på nya inlägg. Innan dess tänker jag soova. Mycket och länge.

Han: Hur många timmar du har jobbat nu?
Jag: 12 igår + 7 idag så det blir nitton.
Han: Okej, hur mycket du ska ha betalt då?
Jag: Jaa, alltså jag brukar ju få hundra kronor i timmen...
Han: Huuundra!!!? Jag brukar ge åttio
Jag: Jaha, jaja.
Han räknar ut 80 gånger 19 på miniräknaren och plockar ihop pengar. Jag tar emot och stoppar de direkt i fickan.
Han: Men ska du inte räkna pengarna?
Jag: Nee vaddå? Jag litar väll på dej?
Han: Men...
Jag tar upp pengarna och räknar. Det är 1900.
Han: (nöjt) Du fick 1900.
Jag: (överraskad, men glad) Åh, tack så mycket!!

Att jag förtjänar 100 kronor i timmen. Det är ju på gränsen till för lite egentligen.


Kommentarer
Postat av: ELIN

Jag har saknat din blogg!!

2007-12-09 @ 21:53:16
URL: http://elinsord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0