Insändare till tidningen, jävla mansgris

Jag har precis skrivit en insändare till Nerikes Allehanda, och ja jag inser hur illa det låter. Det brukar bara vara bittra pensionärer som har för mycket tid över som publiceras där, men i morse när jag åt frukost så såg jag denna insändare och jag blev så himla förbannad att jag var tvungen att svara.

Detta var alltå den ursprungliga insändaren:

Tjejer - ta på er bikinin!

Apropå
Nätverket Bara bröst och deras aktioner för att avsexualisera de bara kvinnobrösten.

Det är med förvåning och viss bestörtning jag har följt "upproret" av de unga kvinnorna som startade nätverket Bara bröst. Det här osmakliga beteendet trodde jag var dött och begravet sedan länge. Jag minns den sexuella revolutionen på det i övrigt positiva 60-­talet när vänster-­kvinnorna eldade upp sina behåar för att visa hur självständiga och duktiga de var. Det var hemskt redan då att se hur "mogna" kvinnor slafsade omkring på badplatser med sina dinglande hängbröst. Det kan väl vara trevligt om det är unga välsvarvade flickor, men handen på hjärtat, hur många av er ser ut som Brigitte Bardot eller Lill-­Babs?
Innan ni började springa omkring halvnakna så lämnades det mesta åt fantasin som i regel är vackrare än verkligheten. Om vi ser på våra muslimska vänner nysvenskarna så lindar de ju in sina kvinnor i stora tygsjok för att ingen svensk man ska bli upphetsad när han ser lite naken hud. Detsamma gäller ju deras nysvenska fränder som i sina hemländer aldrig har sett en naken kvinna före sitt äktenskap. Tycker ni då att det är konstigt att ni blir våldtagna här i Sverige?
Även en icke fysiskt fulländad kvinna kan säkert vara upphetsande om man aldrig har sett en naken kvinna förut. Så för er egen skull rekommenderar jag att ni klär på er anständiga baddräkter och dessutom slipper vi manliga badgäster bli antingen äcklade eller upphetsade av er beroende på vår erfarenhet vad det gäller nakna kvinnor.
"Jag minns Miss Jumpertävlingarna..."
Örebro

Och här är mitt svar:

Alltså det här var det mest sexistiska jag någonsin har läst! Jag citerar: "Detsamma gäller ju deras nysvenska fränder som i sina hemländer aldrig har sett en naken kvinna före sitt äktenskap. Tycker ni då att det är konstigt att ni blir våldtagna här i Sverige? " En kvinna ska för fan kunna gå omkring naken utan att riskera att bli våldtagen! Varje kvinna har själv rätt att avgöra vad hon ska göra med sin kropp och med vem. Det går ALDRIG att skylla på att hon hade för lite kläder på sig och därmed får skylla sig själv! Du menar alltså att män är såna primitiva varelser att de inte kan kontrollera sig själv om de ser ett par bara kvinnobröst!? Och eftersom du drar alla män äver samma kam så antar jag att detsamma gäller dej?

Och att påstå att dessa nysvenska män aldrig har sett en naken kvinna förrut? Tror du att de levt instängda i en bananlåda ända tills de kom till Sverige?! Nakna kvinnokroppar finns överallt på internet och porrtidningar går att köpa i de flesta livsmedelsaffärer! Och så sluttappen "att ni klär på er anständiga baddräkter och dessutom slipper vi manliga badgäster bli antingen äcklade eller upphetsade av er beroende på vår erfarenhet" Jo men hur kul tror du att vi unga kvinnor tycker det är att se alla dessa gubbar med håriga ryggar och ölmagar sommartid!? Många äldre män bryr sig ju inte överhuvudtaget utan många gånger har jag sett dessa svettiga män inne på ICA iklädda enbart shorts. Tror du aldrig att vi blir äcklade? Men kräver vi att ni ska skyla era kroppar? Nej precis för vi anser att det är upp till var och en att avgöra vad som känns som en passande klädsel! Och om du nu tycker att detta är ett så stort problem så varsogod att flytta till något av de muslimska länderna istället då! Du och din kvinnosyn skulle passa utmärkt där och ingen kvinna här i Sverige skulle sakna dej heller!!


Jag kanske tog i lite, men det förtjänade den där himla äckelgubben!


Kommentarer
Postat av: ELIN

Du ÄR BÄST!!! :D Sååå bra!! Bäst: "Och om du nu tycker att detta är ett så stort problem så varsogod att flytta till något av de muslimska länderna istället då!"

2007-12-06 @ 20:00:44
URL: http://elinsord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0