Förklaringen

Igår så skrev inte jag ett ända inlägg här i bloggen, vilket är ganska ovanligt gjort av mig. Anledningen till detta var att jag hämtade K vid tåget i går morse och sen åkte vi till IKEA. Där handlade Kristoffer en massa saker som han ska ha till sin nya lägenhet. Eftersom det blev lite fler grejer än planerat så gick inte allting in i bilen, utan jag fick åka till Statoil och hyra en släpkärra, vilket var lite intressant eftersom jag aldrig har kört med släp förrut, men jag tänkte att det kunde väll inte vara så svårt. Fick en kille i personalen att följa med mig ut och koppla på kärran och sen åkte jag för att hämta K och alla grejer. Då var klockan typ halv tre och bion vi skulle se började klockan tre och innan dess skulle vi in till stan och hitta en parkeringsplats så det blev väldigt stressigt där en stund, men som tur var så gick det väldigt smidigt att hitta en parkering och sen småsprang vi upp till bion. I samma ögonblick som vi satt oss ned så började förtexten rulla, det kallar jag timing. Filmen var jättebra, vi kollade på Arn. Men jag blev såklart lite besviken på slutet eftersom jag inte visste att det var en trilogi och att den sista filmen inte kommer förrän om två jular. Men det är väll bara att vänta, blir jag för otålig på att få reda på slutet så är det väll bara att köpa böckerna. Efter filmen så åkte vi till lägenheten. K somnade halvvägs och det gick åt minst 2 liter spolarvätska eftersom rutan blev alldeles igenkletad efter varenda möte eller omkörning. Efter att ha lastat av grejerna så åkte vi hem till hans kompis för att hämta två soffor eftersom vi ända hade kärran. Och efter att allting var på plats (någongång efter nio) så åkte vi och åt mat eftersom vi båda var hungriga. Ingen av oss hade hunnit äta lunch och K hade inte ens ätit någon frukost. I morse så fick jag åka hela vägen tillbaks för att lämna tillbaks släpkärran. Tyvärr så var inte den hjälpsamma killen från dagen innan kvar utan där inne fanns bara en ung tjej som inte hade någon lust att hjälpa mig med att koppla loss den. Istället fick en ung kille från Ford vilket låg i samma lokal komma och hjälpa mig. Ibland är det bra att vara tjej. det skulle kännas mycket jobbigare att fråga om hjälp om man var kille när det gäller bilar och såna saker. Hann med en sväng in på ett köpcenter också men jag hittade inte så mycket att ha. Lämnade tillbaks de olikfärgade skorna och köpte en liten grej. Sen var jag förstås tvungen att fylla på bensin efter allt åkande. 701 kronor gick tankningen på. Hejdå alla mina julklappspengar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0