Den vita massajen

Detta är en sann berättelse som handlar om en schweizisk kvinna som åker på semester till Kenya med sin pojkvän. På en båt så får hon se en massajkrigare som hon blir så blixtförälskad i att hon väljer att lämna hela sitt gamla liv bakom sig för att leva med honom. Hon bor med honom några år och går igenom allt möjligt, startar två affärer, blir dödssjuk i malaria mer än en gång, föder en dotter osv. osv.

Jag läste först boken och såg sen filmen. Och jag skulle råda alla til att välja boken. Mer än halva berättelsen är borttagen i filmen + att man inte får veta omständigheterna runt omkring och dessutom har de ändrat på en massa onödiga småsaker. Jag stör mig på sånt.
Men som sagt, läs boken. Den är jättebra och för mig är det helt otroligt hur hon kan göra alla dessa val. Kvinnan kan inte vara riktigt klok, så är det bara.


image823

Karaktärerna i filmen, i verkligheten var de inte lika snygga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0