Home sweet home...

Hemma bra men borta bäst, gammalt uttryck, men sååå träffande. Vi hade det hur bra som helst i Berlin. Sommarvärme, non-stop-shopping, god mat och mycket mer. En sak är dock säker, jag har aldrig gått så mycket i hela mitt liv. Min syster har stegräknare på sin mobiltelefon och den visade runt 30 000 steg per dag. Jag vet inte hur väl man kan lita på såna där stegräknare, men 30 000 steg eller inte det kändes i fötterna iallafall. Sista dagen kändes det som att skelettet i hälarna var påväg att skavas ut genom huden, ajjaaj smärta säger jag bara. Och när man får sådär ont är det ganska svårt att vara trevlig och eftersom vi alla hade ont blev det lite grinig stämning ett tag sista dagen :P Shoppingen var däremot helt underbar. Har hon aldrig haft med mej så mkt saker med mej hem efter en resa: en piké, fyra klänningar, nagellack, hårspray och andra hygienartiklar, en partytopp, handväska, två par skor, ett par korta shorts, en tröja, en t-shirt och jaa.. det var nog det hela :D Helnöjd är jag, särskilt med skorna... Dagen idag har gått åt till att ta igen all förlorad sömn och att packa upp, pröva kläder osv. Förstår inte att man alltid är lika seg när man kommer hem från en resa, även om den är så kort som 5 dagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0